top of page
Ara
  • Yazarın fotoğrafıEsra Türkan Öcal

Stratejik Pazarlama mı, Pazarlama Stratejisi mi?

Güncelleme tarihi: 7 Haz 2022


Stratejik pazarlama ile pazarlama stratejisi arasındaki farkları biliyor musunuz?


Birçoğumuz bu iki terimi birbirinin yerine kullansak da aslında çok farklı şeyler ifade ederler. Stratejik pazarlama daha genel bir tanım olarak, tüm kurumu kapsayan bir süreçtir. Buna karşılık pazarlama stratejisi bir ürün veya hizmet özelinde daha fazla müşteriye ulaşabilmek için tasarlanır. Gelin birlikte daha detaylı inceleyelim.


Stratejik Pazarlama


1. Kurumsal hedeflere ulaşmak için uygulanan bir planlama sürecidir. Üç aşamadan oluşur.

2. Vizyon, misyon ve kurumsal değerlerin belirlenmesi ile başlar.

3. Kuruluşun müşterilerine daha iyi hizmet ve değer sağlamak için güçlü yönlerine odaklanarak kendisini rakiplerinden farklılaştırma yöntemidir.

4. Bütçelerin belirlenmesini, kaynakların planlanmasını ve ürünün sürekli iyileştirilmesini içerdiğinden üst yönetim ile ilgilidir.

5. Bir bütün olarak organizasyonun pazarlama hedeflerini kapsar ve tüm ürünleri içerir.

6. Stratejik pazarlama, kurumsal hedeflere ulaşmak için, organizasyonun performansı, rekabet ortamı, rakipler ve müşteri demografik davranışları gibi çeşitli faktörleri analiz eder.


Pazarlama Stratejisi

1. Ürün veya hizmet sağlayıcısının; insanları hedef alma ve onları tüketicilerine dönüştürme planıdır. Önceden tanımlanmış bir stratejinin uygulanmasıdır.

2. Pazarlama stratejisi, yalnızca belirli bir ürün veya hizmet için pazarlama stratejileri oluşturmayı içerdiğinden, üst yönetimi kapsamaz.

3. Bir pazarlama stratejisi, bir ürün veya hizmetin müşteri elde etmesine odaklanır.

4. Kurumsal hedeflere ulaşmada yardımcı olan işlevsel stratejilerden birinin parçasıdır.

5. Stratejiler; bir promosyon planı, ürünün dağıtımı ve fiyatından oluşabilir.









44 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comentarios


bottom of page